Frihet til å være … fri

Arbeid av Futatsu Industries

Subaru dyrker den enkle, men oppnåelige frihetsfølelsen i sin nye kampanje, og holder seg bevisst unna blankpusset produktforherligelse.

Subaru fortsetter å gjøre ting på sin egen måte. Det japanske bilmerket har startet en ny stor norskutviklet kampanje rettet mot sporty og aktive familier der betraktninger om dagliglivet leder ut i en liten tanke om frihet.

Det er Futatsu som har utviklet kampanjen, både som reklame- og mediebyrå. Medierådgiver André Thorsen sier at som et relativt lite merke må Subaru sørge for å være mer relevante og effektive i sin kommunikasjon i alle flater. 

– Bilreklame kan ofte bli veldig produktfiksert og selvforherligende. For Subaru er vi langt mer nedpå, og denne gangen er frihetskonseptet gjennomgående i alt vi gjør, sier han 

Markedsdirektør Dag Asbjørnsen mener forbrukerinnsikt er det viktigste i dagens marked, og at det kan gi gode muligheter for små aktører. 

– Våre kunder er opptatt av å finne livskvalitet i de små ting. Som driftssikre biler med permanent firehjulsdrift og med en lang historie på det norske markedet er Subaru en troverdig aktør, sier han. 

– Vi opplever at vår skreddersøm fungerer og Norge blir løftet frem av våre japanske prinsipaler som blant de aller beste i verden. Det er selvfølgelig oppmuntrende, sier markedsdirektøren.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.