Magnusgenseren i butikk

Arbeid av Per Høj

Fredag var det lanseringsfest hos Moods of Norway i Akersgata. Både Magnus Carlsen, designer Ingrid Øgreid, gründerduoen fra Moods og pressen var på plass.

Kampanjen begynte samtidig som sjakk-VM i november i fjor. Da lanserte VG en digital strikkeløsning på sine nettsider der folk konkurrerte om å lage mønsteret til Magnus Carlsens offisielle supportergenser, samtidig som de fulgte sjakk-partiene.

Etter at folket hadde strikket og stemt frem sin favoritt blant over 4000 gensere, og en jury bestående av sjakk- og motekjendiser hadde plukket ut ytterligere fire finalister, ble 15 år gamle Ingrid Øgreids design valgt ut som vinner. 

Salgskampanjen rulles ut på nett, i avis og utendørs i disse dager:

– Vi ville få frem at genseren passer for alle, og viser det gjennom personifiseringer av de forskjellige sjakkbrikkene, Sier kreativ Leder Øyvind Waage.

Genseren kommer i en tykk og en tynn variant, og allerede tirsdag var 330 gensere solgt.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.