OPP Finans med nytt konsept

Arbeid av Schjærven Reklamebyrå

Endrer måten de snakker om forbrukslån og refinansiering.

– Vi har sett at folk flest ikke helt forstår hva refinansiering og forbrukslån er og trengte derfor å fornye vår måte å snakke til kundene våre på. Vi ønsker å skille oss ut og ikke minst fremstå som den seriøse aktøren vi faktisk er. Teamet i Schjærven har klart å løse utfordringen på en smart og morsom måte, sier markedsdirektør i Gjensidige Bank, Alexander von Hirsch.

– OPP Finans er i en bransje hvor aktørene, produktene og tilbudene oppfattes som veldig like. I tillegg til å kunne tilby enkle lån, ønsker OPP Finans å fortelle at de også kan hjelpe personer som er kommet i en krevende situasjon med for mye gjeld og høye avdrag på sine kredittkort. Det er dette vi ønsker å fokusere på, sier konsulent i Schjærven Reklamebyrå, Knut Røse.

Løsningen ble å lage to filmer. 

– Den første filmen om forbrukslån tar tak i en typisk fornektelse, nemlig at vi ikke er så veldig opptatt av hvordan badet ser ut hvis vi ikke ser muligheten til å fikse det. Den andre filmen forklarer hva refinansiering av dyr kredittkortgjeld egentlig handler om. Vi ønsket å skape varme og menneskelige filmer med glimt i øyet, og det synes jeg vi har fått til, forteller tekstforfatter i Schjærven Reklamebyrå, Thomas Mittun-Kjos.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.