Surfer på land med Biltema

Arbeid av Breakfast

Breakfast og en rekke studenter fra Film og TV-linja på Westerdals Oslo ACT skal hjelpe Biltema med å nå ut til nye målgrupper.

Som en av landets største merkevarer og varehuskjeder har Biltema mye på gang. Nå skal Breakfast hjelpe giganten med deler av sin kommunikasjon, og med å nå ut til nye målgrupper. Første jobb er allerede ute.

– Biltema sier selv at de er mye mer enn bare bil, da blir det viktig for oss å bevise det. For å vise de endeløse mulighetene som finnes, valgte vi å utfordre både Biltema og en gjeng ungdommer. Målet var å finne ut hva som var mulig å få til med produkter fra Biltema, sier Christian Braathen, kreativ leder i Breakfast. 

Det hele endte opp i at publikum nå blir kjent med tarp surfing. Enkelt og greit handler det om at man surfer på land, i en bølge man lager selv av en presenning. 

Breakfast forteller at det var viktig med en løsning og et konsept som kan tilpasses og fungere i forskjellige medieflater. Derfor lages det versjoner til YouTube og for Biltema sine egne kanaler, både eksternt og internt. Det klippes også rene produktversjoner som i disse dager ruller og går på tv-skjermer over hele landet. I tillegg til kreative løsninger som dette, bidrar Breakfast med digital innsikt og fortløpende rådgivning.

Produksjonen er gjennomført i samarbeid med studenter ved Film og TV-linja på Westerdals Oslo ACT. 

– Vi er alltid på jakt etter nye måter å jobbe på, ikke minst er det inspirerende å jobbe så med flinke og entusiastiske folk som denne gjengen, avslutter Braathen. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.