Til sengs med Sunniva Juice

Arbeid av Retail House

Sunniva Juice oppfordret til å ta påskefrokosten i sengen.

Som i tidligere år har Sunniva også dette året hatt en stor påskekampanje. Hensikten med årets kampanje var å inspirere folk til å gjøre litt stas på seg selv og hverandre ved å ta påskefrokosten på sengen.

– Det er mange merkevarer som ønsker å dominere i frokost-segmentet. Innen juicekategorien er det å ha en sentral rolle i frokosten noe de fleste trakter etter, og kampen om frokostbordet er stor. Derfor var det forfriskende å teste ut nye «frokostbord» – som å flytte den til sengen. Denne tanken ble tilført en kjøpsutløsende mekanikk, og kampanjen har hatt en gledelig effekt på salgstallene, sier Anne Sissel Lillemork, senior merkevaresjef i TINE.

– Det å ta frokosten på sengen er gjerne noe man tyr til når en vil gjøre ekstra stas på seg selv eller noen man er glad i, og påsken er jo tiden for å kose seg litt ekstra. I ukene opp mot påske og i selve påskeuken har vi opplevd et godt trykk rundt kampanjen, sier Lars Kirkholm, rådgiver og partner i Retail House. 

Kampanjen ble tatt ut i butikk, på pakning, utendørsboards, radio, i en stor forbrukerkonkurranse og i sosiale medier, som inkluderer et samarbeid med bloggeren Tine Monsen, Instagrams ukronede frokost-på-sengen-dronning.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.