«Fast & Humorous» fra SAS

Arbeid av Los & Co

SAS ønsker å tilby folk den raskeste reiseruten. Også når de skal kjøre rulletrapp.

SAS har som ambisjon å gjøre reisen til passasjerene sine så smooth og effektiv som mulig. Noe de nylig formidlet gjennom et eksperiment på Arlanda flyplass utenfor Stockholm. Der fikk noen av rulletrappene oppjustert hastigheten og påklistret budskapet «We always look for the fastest route». 

– Et fellestrekk hos folk som reiser mye, er at de krever effektivitet. Derfor tenkte vi at de ville sette pris på litt raskere rulletrapper på flyplassen, sier Marianne Orderud, markedsjef i SAS. 

Eksperimentet ble filmet og er i løpet av få dager sett av over en million på Facebook og YouTube.

– Vi hadde en viss tro på at dette kunne ta av viralt, men at det skulle begynne å fly så fort, det var litt overraskende. Selv om det er SAS vi snakker om, sier Hans Christian Grønn, kreatør i LOS&CO. 

Dette er det andre stuntet for SAS fra LOS&COpå kort tid. I slutten av februar gjennomførte de «The Comfy Challenge» på Gardermoen. Stuntet beviste hvor raskt det er mulig å sovne i det nye Business-setet til SAS, og ble også en viral suksess.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.