Vi brygger morgendagens bedriftskultur

Anti har utviklet visuell identitet og ikke mindre enn fire øltyper for renoveringsprosjektet Tollbugata 8.

59218 1f943 original
59221 33078 original
59224 a72fc original
59227 623c8 original
59230 d6ae6 original
59233 86ddc original
59236 1c79d original

I løpet av høsten 2016 vil Tollbugata 8 stå klar for innflytting. Stor-Oslo Eiendom står bak renoveringsprosjektet i Oslos kvadratur, et strøk som kommer stadig mer på plass som en spennende bydel. Design- og reklamebyråer dukker opp som faste beboere. Spisesteder og designbutikker lokker stadig flere til området.

Tollbugata 8 vil om kort tid stå klart med flotte kontorlokaler og i markedsføringen av bygget har Anti utviklinget en visuell profil for å gi bygget en personlighet og branding ulikt alt annet. Tollbugata 8 skal være husket og kjent for å være arbeidsplassen som brygger morgendagens bedriftskultur—og øl!

Fire typer øl

– Vi ønsket å vekke nysgjerrigheten til søkemeglere på en annen måte. For å skille oss ut, overleverte vi derfor en liten gave til de aktuelle interessenter, forteller byrået.

– Som et symbol på at Tollbugata 8 skal være mer enn bare en arbeidsplass, men et sted der skillet mellom jobb og fritid viskes ut, har vi derfor gjort noe så utradisjonelt som å brygge øl. Fire typer til fire generasjoner i arbeidslivet. Fire ulike typer øl kledd i den nye profilen. Firepakningen med øl er en ny versjon av det tradisjonelle prospektet. Dette er en ny kommunikasjonsflate der også etiketten inneholder videre beskrivelse om konseptet.

Et samlingssted

Den kreative og innovative næringen gror godt der folk møtes, og i uformelle settinger kan man slå av en prat og utveksle ideer. Tollbugata 8 blir et nytt samlingssted der mennesker, kolleger og venner deler historier og erfaringer rundt bordet. Et bygg som får folk til å møtes og tilbringe tid sammen helt naturlig.

Den visuelle identiteten er hovedsakelig en fornyelse av 8-tallet. Den består av 2 sirkler som forenes. Et symbol på de to byggene som slåes sammen til et hus. Og med fire forskjellige stiliserte tolkninger av 8-tallet som ikon, blir designgrepene ved ølen tatt med videre til bygget. I tillegg kan du også lese info om Tollbugata 8 på flasken mens du nyter husets øl, som er: Pale Ale, Steam Beer, Brown Ale og Wheat Beer.

Sammen med ikoner og skilting innad i huset har bygget fått en total profilpakke for å skape en gjenkjennende effekt. Samtidig med fornyelsen av nabolaget, vil Tollbugata 8 bli et kreativt samlingspunkt og en naturlig møteplass med godt selskap og god øl.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI