Siste grillkampanje fra Rimi

Arbeid av ANTI

Etter Coops oppkjøp av ICA og dermed Rimi, er dette sannsynligvis den siste sommerkampanjen vi vil se fra Rimi, en merkevare som har eksistert siden 1977.

Vi kjører sommerkampanje som planlagt og med fullt trykk. Det er en viktig oppgave å holde kampanjetrykket oppe til vi har fått lagt over alle Rimi-butikkene til Coops kjeder, så også i sommer skal Rimi være med i grillkampen og hjelpe kundene med stort grillutvalg og lave priser. 

Det gjør vi med en leken og sjarmerende kampanje som er på offensiven både på TV og i butikk. Rimi har hatt stor omsetningssuksess med «Grønt er tøft»-kampanjen, og årets grillkampanje er i stor grad en videreføring, med sin dynamikk, høye tempo og differensiering med hensyn til resten av bransjespråket. Rimi har en tydelig posisjon inn mot barnefamilier og vi ønsket en film som appellerte til og forsterket vår posisjon mot disse. 

– Det er far som får lov å innta helterollen og vise seg frem med alle sine grillkunster, vi ønsket og vise dette på en humoristisk måte og bryte med det tradisjonelle kategorispråket, sier marketingsjef Hege Hildeng hos Rimi.

– Spill som «Fruit Ninja», hvor frukt deles opp, har inspirert oss i arbeidet, både musikk og tempo i filmen er høyt og actionfylt, sier kreativ leder og rådgiver i Anti, Kjetil Wold.

Filmen ble spilt inn i Sør-Afrika av regissør Henry Moore hos Bacon, og det var leid inn samuraiekspertise i greenscreen-drakt for å få til deler av scenene i filmen.

Sommerens kampanjesite er utviklet i samarbeid med RedInk, og frister med enkle og barnevennlige oppskrifter.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.