Familiefryd

Arbeid av Edison Wolfram

Tusenfryd ga Edison Wolfram utfordringen med å skape nye digitale innholdskonsepter som bidrar til ytterligere økt digital synlighet gjennom hele sesongen.

Tusenfryd er en av norges største merkevarer med flere hundre tusen følgere i sosiale medier, og de ønsker fortsatt vekst gjennom brukergenerert innhold og content branding. Tusenfryd ønsker å posisjonere seg ennå tydeligere som en fornøyelsespark for hele familien, ikke bare for dem som ønsker de største og mest spektakulære karusellene.

Løsningen: I Edison Wolfram jobber vi med utgangspunkt i at brukergenerert innhold fra den virkelige verden skaper det beste innholdet i sosiale medier. I 2015 lanserte vi kampanjekonseptet #familiefryd, hvor vi koblet sammen to av Norges kanskje mest spennende merkevarer, Tusenfryd og GoPro, til en joint-marketing aktivitet. Det taktiske målet med kampanjen er å øke det brukergenererte innholdet – og dermed merkevarenes synlighet – i sosiale medier gjennom hele sesongen. Som et resultat av kampanjekonseptet, er det også blitt mulig å få låne gratis GoPro-kameraer i Tusenfryd. Det vil også bli etablert egne «sharing-zones» i ulike deler av parken hvor man har fri tilgang til WiFi, noe som gjør det enklere å dele video/bildeopplevelser under selve besøket.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.