IKEA tester nytt storbykonsept i Tromsø

Arbeid av Geelmuyden Kiese

Med en animasjonsfilm og en sniktitt på konseptet fikk Tromsø-væringene en myk start på IKEAs nye service & pick-up point.

Torsdag 4. juni åpnet IKEA dørene til sitt nye service & pick-up point i Tromsø, som både er vareutlevering og et 500 kvadratmeter showroom for kjøkken, bad og soverom.  Her får man hjelp til å planlegge, bestille og hente 8500 produkter fra IKEA.no og alle kjøp skjer på nett.

– Oppgaven vår var todelt: Først skulle vi fortelle hva slags type konsept IKEA service & pick-up point er på en enkel måte, mens andre del var å utnytte engasjementet blant lokalbefolkningen og skape oppmerksomhet uten å offentliggjøre åpningsdato. Grunnet nytt konsept og mindre kapasitet enn på et vanlig varehus ønsket IKEA en myk start, forklarer Hansine Korslien fra Geelmuyden Kiese.

– Vi bestemte oss for å lage en animasjonsfilm som forklarer konseptet på 40 sekunder, som ble sendt ut til media i forkant av åpningen. Vi lagde også en film sammen med The Film Agency, hvor vi lot ni spente tromsøværinger komme på en sniktitt før åpningen. Et kamerateam fulgte dem på jomfruturen, der de viste frem hvordan IKEA service & pick-up point ser ut og hvordan det fungerer, i tillegg til å gi sin dom i form av terningkast. På åpningen stilte testerne fra filmen opp og fortalte om sine erfaringer til pressen. Filmene ble sendt til presse og delt via IKEAs Facebooksider og har til sammen fått over 200.000 visninger bare i løpet av noen uker, noe vi selvfølgelig synes er utrolig gøy, sier art director Julie Nord fra Geelmuyden Kiese.

– Det er veldig fint for oss å se at det er så stor interesse for IKEA i nord og vi gleder oss til vi kan ønske velkommen til det store varehuset i Tromsø i 2019, sier Kristian Willanger i IKEA.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.