MK Norway debuterer med Kristian Valen

Arbeid av MK Norway

MK Norway har fått et av Norges SpareBank 1 SR-Bank som kunde. 5 filmer med Kristian Valen og Paradise-Freddy er et av de første resultatene avsamarbeidet.

MK Norway har i en byråkonkurranse fått et av Norges største finanskonsern SpareBank 1 SR-Bank som kunde.

– Vi er veldig stolte og glade over at et så stort og spennende finanskonsern ønsker å samarbeide med oss i MK Norway Reklamebyrå. Bank og finansbransjen står overfor store utfordringer og vi håper vi kan bistå SpareBank 1 SR-Bank med skape god og effektiv kommunikasjon i dette markedet, sier byråleder i MK Norway Reklamebyrå, Svein Roger Selle.

Samler alt i et byrå

– Vi hadde behov for å samle alle bankens initiativer hos ett byrå. Det var også viktig for oss å velge et byrå fra vår region forteller Aina Sandvik og Sven-Erik Bergman i SpareBank 1 SR-Bank.
Finanskonsernet har frem til nå samarbeidet med flere byråer samtidig, men samler alt kommunikasjonsarbeid hos en partner. Dette vil innbefatte både bank, finans og eiendomsmeglervirksomhet gjennom Eiendomsmegler 1.

– Digitaliseringen ruller over bank og finansbransjen, og dette stiller store krav til både ideer og løsninger. Bankkommunikasjon har tradisjonelt vært veldig kjedelig, med noen unntak. Vi håper vi kan bidra med innsikt og kommunikasjonsløsninger som bringer SpareBank 1 SR-Bank enda nærmere kunden, sier Selle.

Kristian Valen og Paradise-Freddy

MK Norway Reklamebyrå har fått som en av sine første oppgaver å skape oppmerksomhet rundt boliglån for unge.

Her har MK Norway i samarbeid med SpareBank 1 SR-Bank utviklet et nytt produkt som de har kalt Visningspakken. Produktet skal gjøre boligvisningen enda enklere for unge boligkjøpere.

– Vi ville dramatisere hvordan man kan ta i bruk Visningspakken med en morsom vri. Vi ville skape en karakter som er utypisk bank for å senke terskelen for å tilnærme seg banken.  Da tenkte vi at Kristian Valen var en god match fordi han er en kamelon når det kommer til å tre inn i ulike karakterer. Sammen skapte vi Paradise-Freddy som viser hvor vanskelig det kan være å vite hva man faktisk bør sjekke når man er på boligvisning, sier det kreative teamet, Connie Pedersen og Duy Nguyen.

Du kan møte Paradise-Freddy online, på kinoer og i bankene. Se de fem filmene under: 






Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.