Sommerlig alkokampanje ble viral-hit

Arbeid av Melvær&Co

Melvær & Liens Facebook-film for alkovett-organisasjonen AV-OG-TIL har blitt sett av snaut halv million nordmenn på knapt 24 timer.

AV-OG-TIL er en kampanjeorganisasjon for alkovett. Sommerkampanjen «Klar for sjøen» har som mål å få færre til å drikke alkohol i båt. Hvert år dør rundt 30 nordmenn på sjøen, minst en fjerdedel har promille. AV-OG-TIL leder arbeidet og er sekretariat for kampanjesamarbeidet hvor Kongelig Norsk Båtforbund, Kongelig Norsk Seilforening, Norges Seilforbund, Sjøfartsdirektoratet, Politidirektoratet,  Redningsselskapet, Norges Røde Kors, Kystvakten, Kystverket, NORBOAT, Oslofjorden båteierunion og Friluftsrådenes Landsforbund bidrar. 

Forrige sommer utviklet Melvær & Lien det nye kommunikasjonskonseptet for «Klar for sjøen», og leverte som en del av materiellet blant annet en radiospott som vant en Sølvmikk.

– I år har vi utvidet kampanjemateriellet med filmer. Første film ble lansert for under 24 timer siden og den er allerede sett av en nesten halv million nordmenn på Facebooksier kreatør og daglig leder i Melvær & Lien, Andreas Melvær.

6000 mennesker har funnet på å dele filmen, og blant de 700 kommentarene er majoriteten folk som ber venner se filmen. 

– Det er tydelig at vi har truffet en nerve hos båtfolket, som har ført til stort engasjement. Vi gleder oss til fortsettelsen av kampanjen, selv om denne starten kan bli tøff å toppe, sier Melvær.

«Vår mann» i filmen spilles av Jo Gill Næss.


Kommentarer

Rolf Risnes

2 år, 5 måneder siden

Dette var en herrrrlig film!

Andreas Melvær

Byråleder og Kreatør i Melvær&Co

2 år, 5 måneder siden

56 000 delinger og over 3 500 000 visninger over helga :)

Markus Lind

Kreativ Leder i Good Morning

2 år, 4 måneder siden

Brilliant!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.