Statoil oppgraderer pølsene

Arbeid av SMFB

Statoil lanserer nye pølser med viral film.

Da Statoil skulle lansere de nye pølsene sine ønsket de å hylle sine mest lojale kunder på en original måte. Resultatet ble filmen «Real HOT DOG Precision» som har tatt av på Facebook de siste dagene. 

– Statoil oppgraderer pølsene sine, og vi ønsket at lanseringen skulle være en gest til deres mest lojale kunder, nemlig de dyktige hardtarbeidende folka som stopper på Statoil på vei til eller fra jobb hver dag. Statoil sin holdning har vært at disse folka fortjener en hyllest, så ideen ble å sette disse i sentrum, sier André Koot, kreatør og partner i SMFB. Byrået er ansvarlig for Statoil Fuel & Retails reklamekampanjer i alle europeiske markeder.

Målet ble å lage en film som snakket til målgruppen, og som kunne ha et potensial i sosiale medier. I filmen «Real HOT DOG Precision», regissert av svenske Filip Nilsson i Folke Film, møter vi den finske gravemaskinføreren Juha-Pekka Perämäki som ved hjelp av en gravemaskin tilbereder en pølse fra Statoils oppgraderte meny.

– Vi fant Juha-Pekka på YouTube, hvor han har lagt ut en film hvor han bygger LEGO med gravemaskinen sin. Imponerende i seg selv, men da han under opptaket nailet jobben på første take ble vi blåst av banen. Han gjorde 30 feilfrie takes, forteller Koot.

SMFB Engine står for den digitale strategien i lanseringen.

– Teknologien gjør det mulig å være tilstede på riktig tid og sted, men innholdet må gjøre jobben når vi er på plass. Det er det kreative innholdet i kombinasjon med rett innsikt som setter i gang følelser og bygger relasjon mellom målgruppen og merkevaren, sier Agency Director Kim Herlung i SMFB Engine.

– Alle gutter drømmer om å kjøre gravemaskin, sprenge ting eller bli brannmenn. Likevel ender de fleste av oss opp på et eller annet kontor. Man kan tydelig se at Juha-Pekka elsker jobben sin, og det er vanskelig å ikke bli imponert av det han kan. Det er ingen filmtriks eller spesialeffekter i denne filmen, bare en mann, hans gravemaskin, en pølse og tilbehør, avslutter Koot.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.