Det Talas om øl på Hamar

Anti har laget pakningsdesign og typografisk konsept for Hamar-ølet Talas.

62902 e2f7a original
62920 bc3f1 original
62899 d49c4 original
62905 66765 original
62908 855d8 original
62911 7b028 original
62914 c1692 original
62917 9da05 original
62923 65b0e original
62926 8a5da original
62929 f43d1 original
62935 11e0f original
62938 b0617 original
62941 9abf5 original
62944 1ef60 original
62947 fcdf4 original

Anti har i sommer vært med på og lansere Ølet Talas! På Hamar sier man «vi Talas om», det vil på bokmål si at «vi snakker om», altså beer that makes you Talas (på engelsk ).

Pakningsdesignet, og særlig det typografiske konseptet er omtalt på internasjonale designfora som blant annet The Dieline og Eye on Design. Det typografiske konseptet, med bokstaver formet som opptrekkere, er tatt helt ut. Typo-opptrekkere i messing er produsert, og servitørene på Basarene (Hamars beste restaurant) driver med merkevarebygging hver gang de trekker opp en ny Talas.

Typo-opptrekkere kan også kjøpes på restauranten. I tillegg er det produsert et innpakningspapir som fungerer som en liten lokalavis fra Hamar, slik at man har noe å Talas om ved servering.

Her er det lokale nyheter om både brygging, historikk og kjente personer som talas om øl.

– Som Hamarsing er det utrolig gøy å få være med og lansere ett Hamar-øl, sier kreativ direktør Kjetil Wold i Anti.

– Hamar har lange bryggeritradisjoner og det lokalet ølet ble revet vekk i sommer. Det ble solgt over 300 liter øl i uka og bryggerimester Jeremy Metzger ble utsolgt fortere enn vi klarte å produsere.

– Nå er ny runde heldigvis på plass og vi sikter på å få lansert på Vinmonopolet når vi har fått løst kapasitetsproblemet, avslutter Wold.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2015 Design - Pakning