Anti har i sommer vært med på og lansere Ølet Talas! På Hamar sier man «vi Talas om», det vil på bokmål si at «vi snakker om», altså beer that makes you Talas (på engelsk ).
Pakningsdesignet, og særlig det typografiske konseptet er omtalt på internasjonale designfora som blant annet The Dieline og Eye on Design. Det typografiske konseptet, med bokstaver formet som opptrekkere, er tatt helt ut. Typo-opptrekkere i messing er produsert, og servitørene på Basarene (Hamars beste restaurant) driver med merkevarebygging hver gang de trekker opp en ny Talas.
Typo-opptrekkere kan også kjøpes på restauranten. I tillegg er det produsert et innpakningspapir som fungerer som en liten lokalavis fra Hamar, slik at man har noe å Talas om ved servering.
Her er det lokale nyheter om både brygging, historikk og kjente personer som talas om øl.
– Som Hamarsing er det utrolig gøy å få være med og lansere ett Hamar-øl, sier kreativ direktør Kjetil Wold i Anti.
– Hamar har lange bryggeritradisjoner og det lokalet ølet ble revet vekk i sommer. Det ble solgt over 300 liter øl i uka og bryggerimester Jeremy Metzger ble utsolgt fortere enn vi klarte å produsere.
– Nå er ny runde heldigvis på plass og vi sikter på å få lansert på Vinmonopolet når vi har fått løst kapasitetsproblemet, avslutter Wold.
Involverte byråer
ANTI
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2015 Design - Pakning