Følelser og lidenskap til verktøy og bilverksted

Arbeid av Patchwork Norway AS

Social marketing-byrået Patchwork har et omfattende samarbeid med sin nordiske kunde Bosch.

Før sommeren produsert byrået to filmer laget på samme konsept, med lokale personligheter og lokal produksjon i både Norge og Danmark. I den første filmen forteller en håndverker om sin lidenskap for faget sitt og hvorfor Bosch-verktøy er en viktig del av hverdagen. I den andre filmen får vi treffe en bilmekaniker som i sitt hele sitt liv har vært lidenskapelig opptatt av biler og motorsport. 

Ektefølt kommunikasjon som dette har høy verdi for Bosch. Filmene har nådd ut til over 550.000 nordmenn, og 314.000 har sett én av filmene. 

I tillegg til at film er en ypperlig metode for å løfte frem følelser og stemning, legger også de sosiale mediene i dag til rette for at levende bilder får en langt større rekkevidde enn et stillbilde vil få. Selv filmer som er mye enklere produsert, og langt kortere enn disse to filmene for Bosch, ser vi at gir 2-3 ganger større rekkevidde enn et stillbilde som er publisert på samme side, annonsert mot samme målgruppe og med det samme budsjettet. Patchworks leder i Norge, Merethe Nyvold Johannessen, er ikke i tvil om at produksjon av levende bilder vil oppta mer og mer av byråets fokus i tiden som kommer. 

– Vi ser at jo raskere vi plukker opp endringer i de sosiale medienes algoritmer, jo større effekt får våre kunders aktiviteter, sier hun.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.