DNB med mini-reality

Arbeid av TRY

Trappesnekker Magne Hansen (58) synes norsk ungdom er late og bortskjemte. Derfor tenkte DNB å la ham få prøve seg selv.

Mandag overtar Magne livet til Peter (22). og du kan følge det hele i realityserien «Ung igjen» på VGTV.

Et sosialantropologisk eksperiment

Denne høsten har flere profilerte samfunnsaktører gått ut og beskyldt norsk ungdom for å være late, selvopptatte og ha det alt for godt. Men hvordan er det egentlig å være ung i Norge i 2015?

– Problemstillingen er interessant og en jeg tror mange er nysgjerrig på, sier kreativ leder i DNB, Aina Lemoen Lunde.

Fra og med mandag vil derfor DNB og TRY reklamebyrå gjennomføre et lite sosialantropologisk eksperiment, der 58 år gamle Magne Hansen fra Hønefoss bytter liv med Peter Hjertholm (22). Magne flytter inn i Oslo-kollektivet til Peter og overtar hele livet hans, inkludert økonomien og de sosiale mediene hans. Episodene klippes om natten og sendes allerede dagen etter på VGTV.

– Magne er en vandrende leverandør av one-liners om hvor late, slappe og digitalt ødelagte dagens 20-åringer er. Kanskje har han rett. Eller kanskje han vil oppdage at det å være ung i dag er mer krevende enn noen gang? sier Lars Joachim Grimstad, kreativ leder i TRY. 

Aner ikke hvordan det vil gå

Lemoen Lunde i DNB tror også Magne kan få seg en overraskelse. 

– Dette er jo tilnærmet live, så vi aner ikke hvordan det vil gå. Men mange unge opplever en hverdag full av forventninger og krav om å prestere på mange fronter. De har trening, studier, ekstrajobber og et sosialt liv som foregår ganske annerledes enn tidligere generasjoner, ikke minst på grunn av vår digitale hverdag. Det blir derfor spennende å se hvordan Magne takler alt dette.

For banken er «Ung igjen»-prosjektet en inngang til å snakke om alle fordelene unge mennesker får i DNB.

– Vår påstand er at det ikke er bare bare å være ung i dag. Men hos DNB skal det lønne seg, og nå tilbyr vi noen av våre beste betingelser til de som er mellom 18 og 35 år, sier hun. 

Kampanjen skal hovedsakelig gå på annonsørfinansiert VGTV, samt i DNBs egne kanaler. Den begynte allerede forrige fredag med fire teaser-filmer der Magne og kollektivet snakker om sine forventninger til rollebyttet. Denne uka kan du følge eksperimentet hver eneste dag på VGTV her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.