Et urbant fjelleventyr

Arbeid av SMFB

Den nye Kvikk Lunsj-kampanjen appellerer til draget vi alle kjenner mot å komme oss ut av byen og ut på tur, med en ny tvist.

I høst gir Kvikk Lunsj deg muligheten til vinne «et eventyr i den norske fjellheimen». Premiene er flotte fotturer med guide og overnatting levert av DNT, og har det til felles at de alle er fotturer som i utgangspunktet er tilgjengelige for oss alle. Konkurransen og fjellheimen i seg selv promoteres nå i en ny film fra SMFB. Filmen selger det ekte eventyret ved å la oss følge en person som opplever en litt annerledes fjelltur. 

– Filmen har bildene man er vant til å se fra Kvikk Lunsj og DNT, men satt i en mer hverdagslig kontekst og pakket inn med humor, sier kreatør Hans Martin Rønneseth i SMFB.

Kvikk Lunsj har alltid oppfordret forbrukerne til å legge ut på tur og kommet med gode råd på veien, og har i en årrekke hatt et godt samarbeid med DNT. På 60-tallet ble fjellvettreglene trykket på emballasjen, og like til i dag har baksiden av Kvikk Lunsj blitt brukt til å formidle turtips. For Kvikk Lunsj og DNT var det naturlig å ta samarbeidet enda et steg videre med Friluftslivets år 2015 som ramme.

– Vi er veldig fornøyd med den nye kampanjen. Den promoterer den norske fjellheimen og bekrefter vår posisjon og rolle som tursjokoladen, samtidig som vi vrir litt på klisjeen. Vi tror dette er en kampanje som vil inspirere til fjelltur med Kvikk Lunsj i sekken utover høsten, uttaler Fredrik Gjersøe, Senior Brand Manager Marketing Confectionary i Mondelēz. 

Filmen er produsert av Folke Film og regissert av Filip Nilsson

For mer informasjon om konkurransen og premiene: www.kvikklunsj.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.