«Troll Fighters» fra Kari Traa

Arbeid av Trigger Oslo

Kari Traa har fått med seg åtte sterke jenter som alle har opplevd netthets. Nå er de aktuelle i en kampanje som får nettrollene ut i lyset.

De åtte jentene er Johanna Grønneberg Mesa, Helene Drage, Suzanne Svanevik, AnnSofi Pettersen, Tokyo Diiva, Tinashe Williamson, Tanja Amanda Pettersen og Sofia Sjöström, som alle har blitt hetset på nett. Sammen tar de et oppgjør med de som har kommet med rasistiske kommentarer, trakassert eller på annen måte truet jentene. 

Kampanjen består av en video (i mediespilleren) og nettsiden trollfighters.com der jentene avslører trollenes identitet og sender dem en personlig beskjed. 

Kampanjen har skapt en stor redaksjonell oppmerksomhet og har nådd til over 9 mill lesere, noe som gir resultat på 11 millioner kroner i annonseverdi. Den har også engasjert mange av Kari Traas tilhengere på Facebook og Instagram under #notrollcanbreakme.

Musikken blir framført av Tokyo Diiva (Rich White Ladies). Sporet er produsert av Dan Crean fra gruppen Semi Precious Weapons.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.