Anorak importerer reklamefilmer fra sør

Arbeid av Anorak

Anorak og Film Fra Sør gir Oslos kinoelskere en annerledes forsmak på hva filmfestivalen Film fra Sør i år kan by på.

Første halvdel av reklamefilmene er produsert i Japan og India, uten at verken den lokale kunden eller byrået visste av filmene skulle bli en del av et norsk reklamekonsept.

– Ideen er å gi en liten forsmak på hvor eksotisk og forfriskende annerledes film fra disse landene er. Det gjør vi ved å importere den lokale reklamen. Ved siden av de norske reklamefilmene skiller dette seg veldig godt ut, og vekker forhåpentligvis lysten til å se mer langfilm fra sør, sier Pål Høyer-Andreassen, kreatør i Anorak.

– Det har vært veldig gøy å hente inn filmene fra blant annet byråer i Japan og India. Resultatet er annerledes, og ganske sikkert med en av de lengste krediteringslistene noen sinne på et reklamekonsept, sier Lars Holthe, kreatør i Anorak.

Knippet av annerledes reklamefilmer vises allerede på Oslos kinoer, og vil rulle under festivalen.    

Ida Johannessen, markedsjef i Film Fra Sør, er klar i sin dom.

– Vi falt for ideen med det samme vi fikk den presentert. Det har vært en glede å jobbe med et velsmurt og profesjonelt maskineri i Anorak: lydhøre for forandringer, men likevel med fokus på den opprinnelige, kunstneriske idéen.

Film fra Sør er Norges største filmfestival, og feirer i år 25-årsjubileum i 2015. Dette feirer festivalen med det største filmprogrammet noensinne. I år kan festivaldeltagerne velge mellom 84 filmer fra Asia, Latin-Amerika og Afrika.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.