Bli kjent med Morgenklubben

Arbeid av Breakfast

Målet var å posisjonere og øke kjennskapen til Radio Norge ved å promotere Morgenklubben.

Morgenklubben er et av Radio Norge sitt mest populære programmer. Målet var å posisjonere og øke kjennskapen til Radio Norge ved å promotere Morgenklubben. Gjerne gjennom noe nytt og utradisjonelt, med utgangspunkt i noe så tradisjonelt som print.

Løsningen ble en kampanje som ikke bare var dagsaktuell da den sto på trykk, men som også la grunnlag for aktiviteter og innhold i sosiale medier. Innhold som også ble benyttet i selve radiosendingene.

Hver dag går Morgenklubben gjennom en Topp 10-liste. I forbindelse med denne kampanjen ble disse listene laget med en tvist. Hvert enkelt klubbmedlem fikk nemlig sin egen liste, skrevet av de øvrige medlemmene. Det respektive medlemmet fikk ikke se listen før den var på trykk i avisa. Samme dag gikk de også gjennom listen direkte i studio.

Listene ble også delt i sosiale medier, med oppfølgende spørsmål og aktiv dialog med følgerne. Noe som også resulterte i en brukergenerert annonse, basert på innspill og dialog hentet inn i dialog med følgere og fans.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.