Helsedirektoratet advarer unge mot snus

Arbeid av TRY

I disse dager går startskuddet for en større snuskampanje som har som mål å få færre unge til å begynne med snus.

Kampanjen består blant annet av filmer på kino, aktiviteter i sosiale medier, Spotify- og YouTube-annonsering og samarbeid med ulike bloggere.

– Vi håper at kampanjen kan få frem budskapet om snus og avhengighet uten at pekefingeren blir for fremtredende, sier kreativ leder i Try reklamebyrå, Øystein Halvorsen.

Innsiktsarbeidet startet i fjor sommer med forarbeidet til kampanjen om tobakksfri skoletid med blant annet fokusgruppeundersøkelser, intervjuer, befolkningsundersøkelse, etc. Ulike konkrete konsepter for snuskampanjen er også testet i fokusgrupper. 

Filmene er produsert av Pravda med Even Hafnor på regi. Hafnor vant for øvrig hovedprisen ved kortfilmfestivalen i Grimstad i år. Dette er hans reklamefilmdebut.


Kommentarer

Eirik Fjellaksel

Byråleder & rådgiver i Good Morning

2 år, 1 måned siden

Digger den!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.