Ruter vs Golden

Arbeid av McCann Oslo og JCDecaux

En spontan kampanje som resultat av en litt kjepphøy Johan Golden, en modig kunde og kreatører og medier som snur seg rundt på en femøring.

For snart et år siden lanserte Ruter den brukerdrevne tjenesten 4000holdeplasser.no for å kartlegge hva du kan finne på ved alle de ulike holdeplassene. Og like lenge har de spredd tipsene som har kommet inn gjennom en langstrakt, integrert kampanje i et solid utvalg flater. 

Kampanjen har hatt som mål å få flere til å reise oftere med Ruter på fritiden og har fått god mottakelse av den generelle Oslo-borger. Men ikke alle er like lett å imponere. Fredag for en drøy uke siden gikk P4 Misjonens Johan Golden småsurt ut mot høsttipsplakaten rettet mot barnefamilier. Han syns tipsene var for slappe og ba Ruter komme opp med noe bedre. 

Lite visste han at han før neste sending skulle bli møtt av et spesialtilpasset adshel ved inngangen til P4. Ruters svar på utfordringen ble godt mottatt av Misjonens lyttere og 57.000 Facebookfølgere, som nå lurer på det samme som Ruter: har Golden det bare i kjeften? Fortsettelse følger. Kanskje.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.