Statoil med innovasjon på havbunnen. Og på mobilen

Arbeid av TRY og Apt

Et mobilbanner du neppe har sett maken til før.

Fredag 16.10. produksjonssetter Statoil et av verdens største teknologiutviklingsprosjekter. Dette markeres med en innovativ gyrobasert «take-over-løsning» med et mobilbanner du neppe har sett maken til før, på henholdsvis Dagbladet.no og Adressa.no.

Kompressoren på Åsgard-feltet ligger på 300 meters dyp, er på størrelse med en fotballbane og 20 meter høy. Teknologien representerer en signifikant reduksjon i energibruk og CO2-utslipp. Dette vil også forlenge feltets levetid og sørge for at man får hentet opp ressurser som ellers ville blitt liggende, det vil si økt verdiskapning som kommer hele samfunnet til gode.  

Foruten å kunne utforske kompressoren, viser løsningen hvordan man med gyro-basert navigasjon kan skape rike, annonsebaserte opplevelser på mobil uten å måtte hverken klikke eller ekspandere. Mobilløsningen er å finne på db.no og Adressa.no hele fredag 16.10. 

Løsningen er utviklet i samarbeid med TRY/APT, IUM, Dagbladet og Adressa. Den fulle opplevelsen vil kunne oppleves på mobil på fredag på Dagbladet.no og Adressa.no (gyro fungerer kun på mobil).

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.