«Morgendagens Helter» med nye kampanjefilmer

Arbeid av TRY

Statoil ASA har i samarbeid med TRY/Apt og The Film Agency Oslo laget fem nye filmer med fokus på Morgendagens Helter.

Statoil har støttet talentutvikling i Norge helt siden 1990. I 2006 fikk satsingen et navn: Morgendagens Helter. For det er nettopp det Statoil håper å bidra til: å hjelpe noen av landets største talenter til å realisere sitt fulle potensial. Slik at de i framtiden kan gå foran, inspirere oss andre og utrette ting vi ikke trodde var mulig.

– At vi tar vårt samfunnsansvar på alvor og bidrar til å utvikle kunnskapssamfunnet er viktige drivere for omdømme vårt i Norge. Her spiller vår satsning på Morgendagens Helter en viktig rolle, sier markedsdirektør i Statoil ASA, Karen Onsager Keiserud.

I en ny kampanje fra Statoil har selskapet snakket med noen av landets største talenter og utøvere innen realfag, idrett og kultur om hva som driver dem fremover og hva de mener skal til for å lykkes. Alle har de en relasjon til Morgendagens Helter programmet. 

– Tankegangen bak Morgendagens Helter-konseptet er enkel: Det er verken olje eller gass, men mennesker som er vår aller viktigste ressurs. Både for oss i Statoil og for samfunnet for øvrig. Mer enn noen gang trenger vi mennesker som tør å tenke stort, som har vilje til å jobbe hardt og tenke nye tanker, sier Henrik Øinæs Habberstad, kreativt ansvarlig i Statoil ASA.

Hvordan ble egentlig Martin Ødegaard verdens beste 16-åring i fotball? Hvorfor mener Statoil-ingeniør Stine Myhre Selås nysgjerrighet så viktig?  Hvorfor mener Astrid Uhrenholdt Jacobsen at man bør løpe intervaller på julaften? Hvorfor synes Jarle Bernhoft det er viktig å føle seg som ei lita lus? Og hvorfor synes Statoil-ingeniør Hanne Sundgot Halvorsen at flere jenter bør studere realfag?

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.