Suksess med Søndagsturer

Arbeid av Good Morning

Avis Bilutleie Harstad lar folk få leie flåtens beste biler gratis på søndager, mot å ta med et menneske som trenger litt selskap.

Med konseptet «Søndagsturer» lar Avis Bilutleie i Harstad & Narvik folk få leie flåtens beste biler gratis på søndager hvis de tar med seg en som trenger litt selskap med ut på tur. Tjenesten er et samarbeid mellom Avis Bilutleie og Frivilligsentralene i regionen. Etter at ht.no omtalte saken, har den tatt av på sosiale medier og flere søndagssjåfører har meldt seg hos frivilligsentralene. Også idrettslag og ordførere har meldt sin interesse for å være søndagssjåfører. Harstad Tidene, Avisa Nordland og Driv24 melder om stort engasjement på deres kanaler om saken.

– I en tid der det snakkes (alt for mye) om retargeting, programatics og algoritmer er det befriende å lage et konsept som snakker til hjertet til folk og er deleverdig nok i seg selv. Vi har enda ikke brukt en eneste krone på annonsering sier Markus Lind, kreativ leder i Good Morning. 

– All energi er lagt i det kreative arbeidet, innholdsproduksjon og hvordan PR og redaksjonelt arbeid skal være med å gi ideen vinger til å fly av seg selv. Der har vi fått uvurderlig hjelp av det nystartede PR-byrået Something Good, avslutter Lind.

Lokalt engasjement

Daglig leder i Avis Harstad, Andreas Slettli, er rørt over engasjementet.

– Kampanjen har gått over alle forventninger. Folk har meldt seg som søndagssjåfører fra dag én av kampanjen og kommentarfeltet på Facebook-siden vår fylles kun med lovord og folk som ønsker å bli med på dugnaden. Vi er rett og slett overveldet og rørt over det lokale engasjementet. 

Da saken ble omtalt i Harstad Tidende ble den raskt delt og likt over 1570 ganger og avisen kunne melde om over 40.000 klikk på saken. Til sammenligning er dette nesten det dobbelte av Harstads befolkning.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.