Hudpleie har mange ansikt

Arbeid av POL

Vitusapotek lanserer i disse dager sitt nye kommunikasjonskonsept «Vi vet».

Apotek er en bransje hvor markedskommunikasjonen med få unntak kan sees på som generisk. Resultatet av dette har blant annet vært at folk ikke klarer å skille den ene kjeden fra den andre og at det oppleves som hipp som happ hvor du handler.

– Vi tror at ved å bryte med det etablerte bransjespråket vil vi få langt større effekt av våre medieinvesteringer, sier markedssjef i Vitusapotek Stine Gylterud. Vi ønsker å bli tydeligere på vår konkurransekraft gjennom å etablere vår egen stemme i markedet, sier hun.

Det er reklamebyrået POL som står bak det nye konseptet. 

– I bunnen for konseptet ligger blant annet innsikt som er hentet inn fra hundrevis av medarbeidere i kjeden. På dette har vi bygget «vi vet»-konseptet. Det er utrolig hva Vitus vet, for oss har det handlet om å skape relevant kommunikasjon som folk legger merke til sier rådgiver i POL, Kjetil Botten Skogly

– Denne kategorifilmen gir et anslag på hva vi kan vente oss fra Vitusapotek i tiden som kommer, sier Skogly. Posisjonen som skal bygges over tid er basert på Vitusapoteks prioriterte kategorier hvor over alminnelig produktkvalitet, kunnskap og service står sentralt. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.