Ikke la andre ha det gøy med pengene dine

Arbeid av Supertanker og Anorak

LOfavør har laget en utradisjonell kredittkortreklame for sitt MasterCard, som er tilgjengelig for organisasjonens drøyt 900.000 LO-medlemmer.

– Vi ønsker ikke å friste folk til å handle på kreditt, sier Cecilie Loe, senior markedskonsulent i LOfavør. 

–I Norge har vi over 10.000 kroner i kredittkortgjeld hver, og mange sliter med å bli kvitt kredittkortgjelden. LOfavørs MasterCard er et fint unntak. Vårt budskapet er rett og slett at bruk av kredittkort beskytter egne penger når du handler på nett eller er i utlandet, sier Loe.

– Et kredittkort som kun appellerer til sunt kortvett er sjelden vare. Det gjorde det mulig for oss å utvikle en annerledes kredittkortreklame, sier rådgiver John Jacobsen i Supertanker.

Konseptet er utviklet av Anorak for Supertanker, og filmen er produsert av Landia. Den blir i hovedsak vist på Facebook, YouTube og i egne kanaler.

– Jeg har selv fått oppleve at fremmede har skummet, eller skimmet, fløten av min privatøkonomi, så dette er en sak jeg brenner for, og har brent meg på, sier kreatør Lars Holthe i Anorak.

– Det er leit å bli frastjålet penger. Oppdraget fra LOfavør var å lage en positiv kommunikasjon, vi valgte derfor å vise hvor pengene kan havne. Og vi håper at folk som stjeler andres penger i hvert fall har anstendighet nok til å ha det skikkelig gøy med dem, sier kreatør Pål Høyer-Andreassen i Anorak.

– Hva er bedre enn folk som synger og danser? Folk som bare gjør en av delene. Så, etter et par forsøk på å skrive en dans som formidlet budskapet, ble det en sang, sier prosjektleder Anita Nørsett Dahl i Supertanker.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.