Johaugs mørke side

Arbeid av FranzHubert

Etter suksessen med hansker har Therese Johaug nå tatt spranget og lansert en full kolleksjon med sportsklær i samarbeid med Active Brands.

Johaug har bred appell både innen sport og fashion, og det ligger også til grunn i det nye konseptet, som baserer seg mer på hva som driver Therese enn personen Therese 

– Det er viktig å skille person og brand her. I den nye kolleksjonen har Therese og Active Brands bevisst valgt et uttrykk som mer supplerer enn dyrker bildet av den sprudlende gla’jenta fra Dalsbygda. Dette lå til grunn da vi skulle utvikle konseptet, sier Paul Rigault, rådgiver i FranzHubert, som står bak kampanjen.  

Active Brands har allerede Bjørn Dæhlie og Kari Traa i kolleksjonen, og valgte å legge det nye merket tettere opp mot de internasjonale merkevarene. 

– De fleste merker sier «Be Yourself» i én eller annen form. Og argumenterer med at du egentlig skal være mer Cristiano Ronaldo, Roger Federer eller Kobe Bryant, sier Geir Florhaug, kreativ leder i FranzHubert. 

– Så vi snudde på det. Konseptet «Be Me» føles umiddelbart å komme fra en mer selvgod utøver. Og det er derfor vi synes det passer på Therese. Fordi det ikke handler om person men verdier. Som å være målrettet, glede seg over idretten, presse seg til det ytterste og ikke ta et nei for et nei. Verdier som har bragt Therese dit hun er i dag.

En spennende reise

Lanseringskampanjen går over flere kanaler som tv, utendørs, butikk, PR og web, og går samtidig i Norge, Sverige og Finland.

– Det har vært en spennende reise fra Active Brands banket på døra hos oss sist vår. I utgangspunktet var det kun snakk om en film, men med et så spennende produkt, og med de mulighetene som ligger rundt Therese, var det ikke mulig å stoppe der, avslutter Paul Rigault.

Filmen er produsert hos Bacon OSL med Jakob Marky på regi. Bildene er tatt av Pål Laukli/Tinagent.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.