Julekort fra REMA og McCann

Arbeid av McCann Oslo

En årelang tvist mellom et eldre brødrepar danner bakteppet for REMA 1000s julehilsen til det norske folk.

Siden REMA 1000 vendte tilbake til McCann Oslo før sommeren, har det igjen handlet om enkelthet i reklamen fra lavpriskjeden. Etter semi-profilfilmene «Urban farmer» og «Omvendt au-pair» kom salgsfilmer som promoterte enkel hverdagsmiddag i julestria, alle signert produksjonsselskapet Motion Blur og regissør Henrik Sander. 

Den førstnevnte ble nylig premiert med bronse i den internasjonale konkurransen Epica Awards. Til den første rendyrkede profilfilmen falt regivalget på Marius Holst. Julefilmen for REMA 1000 er hans første jobb med Fantefilm og produsent Hugo Hagemann Føsker. Kreatørteamet i McCann Oslo kjente derimot Holst godt fra tidligere samarbeid, blant annet Widerøe-filmen «Grandpa's Magic Trick». 

Vil se mer

–  Også denne gangen kom navnet hans opp nesten simultant med idéen, sier kreatørene Stein Simonsen og Torstein Greni, og utdyper:

– Marius har en sjelden evne til å sette akkurat de karakterene og den stemningen idéen legger opp til på de få sekundene vi har til rådighet. Samtidig føles det man ser som en spillefilm, og da en spillefilm man gjerne får lyst til å se i sin helhet. 

God musikkhjelp

Det øvrige McCann-teamet har bestått av rådgiverne Paal Tarjei Aasheim og Linda Kling, prosjektleder Mette Løland og tusenkunstner Karl Bryhn. McCann-teamet trekker også fram det gode samarbeidet med lydbyrået Ohlogy, som har vært involvert i musikkvalget til flere av McCanns mest kjente case. Låtvalget til denne filmen ble «It's Christmas But It's Not White Here In Our Town» av det amerikanske multitalentet Kishi Bashi

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.