Siden 2010 har McDonald’s Norge løftet frem samarbeidet med norske bønder for å fortelle om sitt fokus på norske kvalitetsråvarer. I år er intet unntak, men denne gangen velger McDonald’s en litt annen vri på kvalitetshistorien.
– Det finnes fortsatt noen myter om maten vår der ute, men sannheten er at måten vi lager mat på er svært lite hemmelig. Det som kreves er et meget grundig forarbeid og kvalitetsråvarer som vi får fra tusenvis av norske bønder, forklarer Marketing Manager i McDonald’s Norge, Mette Vonen.
– Den korte tiden du ser vi bruker på å lage mat i restauranten er bare en liten del av jobben som gjøres.
Det er hamburgerkjedens mangeårige byrå DDB Oslo som står bak konseptet og kampanjen, som i første omgang består av film og restaurantmateriell. Rådgiver og kundeansvarlig i DDB Oslo, Helen Selberg Johansen forteller om et visst forventningspress foran årets kampanje.
– Det er nå sjette året vi snakker om råvarer og matkvalitet, så et visst press på å fornye seg føler man jo. For ikke å snakke om at selv om vi var tidlig ute med å fortelle om vårt tette samarbeid med norske bønder, så har det jo blitt et snev av inflasjon i markedet også der. Men vi føler vi har klart å fornye oss med et konsept som står sterkt, som tydelig forteller historien om McDonald’s konstante fokus på kvalitet og som vi gleder oss til å fortsette å jobbe med fremover, avslutter Selberg Johansen.
Filmene ble spilt inn med en ekte bonde på sin egen gård som leverer råvarer til McDonalds. Brannmennene var fra Øvre Toten brannvesen.