NetCom med nytt kommunikasjonskonsept

Arbeid av NORD DDB og PR-operatørene

Lanserer minidokumentarer om mobilteknologi.

Forrige uke lanserte NetCom nytt kommunikasjonskonsept, kickstartet med ny reklamefilm signert DDB. Nå bredder de ut kommunikasjonen og lanserer nye minidokumentarer om ulike historier som tar utgangspunkt i mobilteknologi, utarbeidet av PR-operatørene i samarbeid med DDB og en nykommer innen filmproduksjon i Skandinavia, Atlas.

En serie med fem minidokumentarer med navnet NetCom Stories lanseres i disse dager. Første film ut er om elektronika-artist Carl Louis og det nye stjerneskuddet Ary, og viser hvordan de bruker mobilteknologi i samarbeidet sitt. Filmen er regissert av Per-Hampus Stålhandske, mens andre filmer i serien er signert Niels Windfeldt og Henrik Rostrup. Carl Louis har også laget musikken til alle de fem filmene.

Den nye strategien inkluderer også et større fokus på innhold, der brukerens behov og bruk av mobilteknologi står i fokus.

− Vi ser at målgruppen er svært opptatt av hva de kan bruke mobilteknologi til, samtidig vet vi at mange ikke er klar over alt som muliggjøres gjennom dagens mobilteknologi. Mobiltelefonen internett og digitaliseringen har gitt oss tilgang til fantastiske muligheter, noe vi vet målgruppen vår inspireres av. Og det er nettopp noen av disse mulighetene vi nå ønsker å formidle gjennom minidokumentarene som lanseres, samt gjennom en god del annet nytt innhold, sier Ingvild Stubhaug Steg, markedssjef i NetCom, som har vært ansvarlig for utviklingen av NetCom Stories.  

Satser med nye samarbeidsformer

NetComs nye kommunikasjonskonsept «Mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting» ble først lansert med ny reklamefilm fra DDB. Samarbeidet mellom DDB og PR-operatørene har også vært tett når resten av konseptet har blitt utarbeidet, og de to byråene og Carat har etter kundens ønske jobbet som ett team i utrulling av konseptet.

− Når vi skulle utarbeide nytt kommunikasjonskonsept ville vi også utfordre samarbeidsmodellen med byråene våre for å skape enda bedre resultater. DDB, PR-operatørene og Carat har jobbet tett sammen hele veien, med fokus på å få til et godt samspill i alle kanaler, sier Ole Andre Skarbøvik, markedsdirektør i NetCom.

Byråene har også vært godt fornøyd med samarbeidet og leveransene som har kommet ut av dette.

− Alle snakker om bransjeglidning og at reklame- og PR-byråer nærmer seg hverandre i større grad. Samtidig er det et stor etterspørsel etter de som besitter den største ekspertisen innen spesifikke fagfelt. Vi har tro på at gode samarbeid med ulike fagmiljøer funker bedre enn å finne en slags «jack of all trades»-løsning. Og så er vi veldig fornøyde tett sammen med DDB, da vi deler mange tanker om hva god kommunikasjon er, sier Hanne Kjærnes, kundeansvarlig for NetCom i PR-operatørene.

− Norske reklamekonsepter har som oftest vært laget med TV som utgangspunkt. I dagens medielandskap blir dette for trangt. Vi ønsket ikke bare å lage et reklamekonsept, men et univers vi kunne fylle med både inspirerende og nyttig innhold. I erkjennelsen av at noen er bedre enn oss til å jobbe redaksjonelt, ønsket vi å ha PR-operatørene med på laget. Noe vi er veldig fornøyd med i dag, sier Marius Jensen, kundeansvarlig i DDB.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.