Starter firma som går i andres møter

Arbeid av McCann Oslo

McCann søkte en bedrift med en unik idé som krevde reisevirksomhet i hele Norge, absolutt hele tiden. Det fant de ikke, så da startet de like godt en selv.

Start-up'en heter Norsk Møteservice og lever av å stille i møter for andre. På norskmøteservice.no kan du nå bestille en møteaktør som stiller for deg hvor som helst i Norge, når som helst. Selskapet er formelt opprettet og registrert i Brønnøysundregistrene, og består av en stab på tre faste møteaktører og én trainee. Kampanjen er en del av Widerøes kommunikasjon mot SMB-markedet.

Flyr Widerøe uansett

Nettsiden lar deg velge type møte blant et utall like alternativer, fra strategisamlinger og fot-i-bakken-møter til foreldremøter og parmiddager. Dernest velger man tid og sted for møtet, blant Widerøes 43 destinasjoner i hele landet. Ønsket personlighet og møteatferd, serveringspreferanser og matallergier hensyntas også, før tjenesten håndplukker den av møteaktørene som best passer til kundens behov. 

– Selv har de ansatte i Norsk Møteservice klokkertro på idéen, sier McCann-teamet Stein Simonsen og Torstein Greni, men kreatørene selv er ikke like skråsikre.

– Mange vil nok kjenne seg igjen i behovet for færre møter, men det spørs om man ikke strengt tatt bør være tilstede i sine egne. Uansett om man stiller selv eller sender en møteaktør er går det lettere med Widerøe, siden de flyr i hele Norge, hele tiden. 

Branded content

Hanne Bruusgaard, marketing manager for B2B & brand i Widerøe, ønsker ikke å spå om framtidsutsiktene til Norsk Møteservice. 

– Hos oss er alle like velkommen om bord, uansett bransje og virksomhetsidé. Vi skal ihvertfall få dem presis fram og tilbake fra de møtene de eventuelt måtte bli booket til, sier Bruusgaard. 

Norsk Møteservice er aktivt til stede i de fleste sosiale medier, med Facebook som hovedkanal. Som enhver start-up med et våkent blikk inn i mediebransjen har de også en solid satsing på branded content. I en dokuserie med et dusin episoder kan man på Facebook-siden følge utviklingen av selskapet, bli bedre kjent med staben og være med ut på oppdrag. All film er produsert av Bacon og regiteamet Ordinary People, bestående av Kristoffer Borgli, Matias Rygh og Mathias Eriksen

Niels Askøy, som er daglig leder i Norsk Møteservice, synes enkelte av dokumentarene gir et skjevt bilde og til dels kompromitterende bilde, men har bestemt seg for å publisere det meste likevel, ut fra tanken om at all PR er god PR, avslutter Simonsen og Greni.  

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.