Storebrand selger fastrentelån

Arbeid av McCann Oslo

Storebrand setter nå fokus på fastrente med en kampanje laget av McCann Oslo.

Kampanjen skal få folk til å vurdere fastrente fordi det er trygt, ikke fordi man er bedre til å spå fremtiden enn banken er. 

– Mange diskusjoner rundt fastrente er spekulasjoner om når det er lønnsomt å binde renten. Det som er bra med fastrente er at man er sikret en tryggere økonomi, og ved 20 års-binding sikret forutsigbare utgifter helt til lånet er nedbetalt. Når rentene i tillegg er rekordlave kan det være et godt tidspunkt å starte samtalen om å binde renten, sier Kathinka Koch Sommerseth, markedsdirektør Storebrand 

Webfilmene i kampanjen fokuserer på at det er de faste tingene i livet som er trygge. 

– Utfordringen var å gjøre noe som er trygt spennende. Det er jo alltid mer sexy å selge fart og spenning. Men vi vil jo minne folk på at det som er fast og trygt kanskje ikke er så dumt, og gjøre det med litt humor, sier kreatør-teamet Frank Undheim og Per Steinar Nielsen.

I tillegg til webfilmer og bannere består kampanjen av en animasjonsfilm som forklarer hvorfor man bør få fastrente akkurat nå. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.