Den som finner, vinner

Arbeid av NORD DDB

DDB og Good Mornings interaktive løsning for McDonalds inntar topplistene.

Kampanjen «Finn en Bacon Clubhouse i en Bacon Clubhouse og få en Bacon Clubhouse», laget av DDB i samarbeid med Good Morning, har vunnet 4 av 4 mulige internasjonale nettkåringer; CSS awards Site of the day, FWA mobile of the day, FWA site of the day og Awwwards site of the day.

– Dette er anerkjente steder vi følger nøye med på, og det er stor klapp på skulderen når våre jobber gjør det så bra. Dette er heller ikke første gangen vi vinner med McDonald's, Big App 2.0 vant også priser før sommeren, forteller Helen Selberg Johansen i DDB.

Kampanjen er resultatet av burgerkrigen som raser over landet for tiden. Man skal ikke vandre langt før man støter på et nytt burgerkonsept som tilbyr gourmetburgere i alle fasonger. Dette har ikke gått upåaktet hen hos Norges største burgerkjede, og derfor lanserer McDonald’s' svar på den nye trenden. Den har fått navnet Bacon Clubhouse. 

For å få folk til å smake på herligheten utviklet vi et spill der målet simpelthen er å  finne en Bacon Clubhouse gjemt inni en Bacon Clubhouse. Gjør du det vinner du en Bacon Clubhouse. 

Prøv selv på  https://baconclubhouse.no.

Til tross for sparsom annonsering har spillet allerede blitt en stor suksess med flere tusen unike spillere inne hver eneste dag, hvor noen har brukt opp mot en time i spillet for å finne en burger.

Men ifølge Selberg Johansen er det råeste at gjennomsnittstiden folk har brukt for å finne burgeren så langt i kampanjen er over 13 min. 

– Jeg kjenner ikke til så mange andre eksempler hvor man har greid å fange målgruppens interesse over så lang tid, ved å la dem lete etter produktet vi ønsker å selge i selve produktet for å vinne det samme produktet.

Mari Husby, markedssjef i McDonald's kan også melde om særdeles hyggelige salgstall i kampanjen som også støttes av en TV-reklamefilm.  

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.