Johaug og Weng for Huawei

Arbeid av Isobar Norge AS

Huawei-ambassadørene Therese Johaug og Heidi Weng fronter den til nå mest omfattende kampanjen fra den kinesiske telegiganten.

Huawei har solgt mobiltelefoner på det norske markedet siden 2011. Markedsandelen har steget jevnt, og gjennom 2015 har den kinesiske aktøren forsterket sin synlighet i markedet gjennom flere ulike kampanjer og sponsorater. 

Den til nå mest omfattende kampanjen er å se utendørs på boards og busser, samt på TV i disse dager, med ambassadørene Therese Johaug og Heidi Weng i spissen. I tillegg har vi ulike aktiveringer i forhandlerledd, eventer på arrangementer og mye aktivitet i sosiale medier. 

Begge jentene representerer i stor grad Huawei sine verdier, som handler om å tørre å drømme stort og jobbe hardt for å nå sine drømmer. Filmene handler mye om Therese Johaug og hennes vei til toppen av det norske og internasjonale skisirkuset. Slagordet til Huawei «Make it possible» står seg godt til de verdiene Johaug representerer.

– Vi føler at landslagsløpere som Therese Johaug og Heidi Weng har verdier som representerer oss på en god måte. De har en god posisjon og vi stoler på dem, sier markedssjef i Huawei, Lise Prydz Aarstrand.

Huawei er å anse som en utfordrer i den norske mobilmarkedet, men har planer om å forsterke sin kjennskap, tilstedeværelse og merkevareposisjon gjennom en tung satsning på sponsing. 

– Da vi skulle bygge kjennskap fort og bredt, var Johaug og Weng, samt langrenn som sport i seg selv, et naturlig forslag, ifølge Isobar. 

– Det har vist seg å være effektivt, og særlig filmene har generert en enorm reach på kort tid. Både tradisjonell TVC, samt spredning i sosiale medier har fungert bra. Filmer har vært produsert på en måte der vi ønsket både TV-filmer, men også filmer som kan fungere for sosiale medier og web, med andre ord planla vi for flere uttak. 

– I samarbeid med filmproduksjonsselskap, produsent og regissører, valgte vi en litt annen måte å fremstille Therese Johaug på. Et tøft uttrykk, samtidig som vi blir kjent med Therese gjennom hennes egen historie og tilbakeblikk, fortalt med hennes stemme. 

– Vi har også tilbrakt flere timer i fotostudio, der utendørskampanjen ble til. I oppkjøring til sesong var det greit å være inne, så uttrykket vi valgte skiller seg nok noe fra slik vi er vant med å se langrennsjentene. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.