Student blir kjendis i ny BI-kampanje

Arbeid av TRY

Med temaet «A flying start» er målet å presentere Oslo som en by der internasjonale studenter raskt vil føle seg hjemme.

Handelshøyskolen BI tilbyr mer enn bare business, i deres nye sensasjonelle rekrutteringskampanje som går online i dag. Med temaet «A flying start», går kampanjen langt i å oppfordre utenlandske studenter til å søke om å bli den nye kjendisstudenten. 

Målet med kampanjen er å presentere Oslo som en by der internasjonale studenter raskt vil føle seg hjemme. Gjennom kampanjen vil en valgt student få hans/hennes navn og interesser synliggjort over hele Oslo, med en rekkevidde langt forbi studentmiljøet. Oslo by vil bli tapetsert med billboards, plakater, magasinannonser og TV reklamer. Selv brusmaskinen i kantinen vil ha bokser merket med studentens navn, og medstudenter vil bli belønnet dersom de klarer å uttale navnet til studenten riktig. Kort fortalt, med en original tilnærming, vil kampanjen gjøre den utvalgte internasjonale studenten om til byens kjendis fra dag én. 

Et dristig trekk for å få oppmerksomhet 

Hovedideen løser to sentrale barrierer for studenter når de skal velge hvor de skal studere. Først og fremst er det velkjent at internasjonale studenter ofte står overfor ulike tverrkulturelle utfordringer som kan påvirke deres akademiske resultater. I tillegg har Handelshøyskolen BI sterk konkurranse fra europeiske byer som London, Paris, Milano og Berlin. Mange tenker på Oslo som en by som ligger i utkanten av Europa, og dette gjør det mer utfordrende å tiltrekke utenlandske studenter. For å gjøre Oslo kjent som en pulserende, fargerik og spennende by for studenter, måtte Handelshøyskolen BI tenke annerledes, og dristig. 

– Vi trengte en kampanje for å rette oppmerksomheten til internasjonale studenter mot Oslo. Mange unge mennesker over hele Europa har overraskende lite kunnskap om Oslo, og alle de mulighetene og aktivitetene som er tilgjengelig her. Forhåpentligvis vil denne kampanjen hjelpe til å endre dette, forklarer markedssjef Arne Wellberg ved Handelshøyskolen BI. 

Et annet mål for kampanjen er å gjøre BI bedre kjent som en høyt rangert, konkurransedyktig og attraktiv skole, for ambisiøse forretningsstudenter fra hele verden. 

– En stor del av vår internasjonale målgruppe har ikke engang hørt om BI. Med denne kampanjen ønsker vi derfor også skape en bevisstgjøring rundt vår gode internasjonale rangeringer, de mange programmene som tilbys, og de vellykkede karrierene som ofte venter våre studenter etter fullført grad, sier Wellberg. 

Studenter av 106 forskjellige nasjonaliteter 

Handelshøyskolen BI har i lang tid hatt fokus på å skape et bredt og spennende, internasjonalt studentmiljø. I dag huser skolen mer enn 1800 studenter fra 106 forskjellige nasjoner over hele verden, og antallet øker stadig for hvert år. 

– Vi er veldig stolte av vår internasjonale profil, og det å styrke denne ytterligere er viktig for oss, sier Wellberg. 

Du kan lese mer om konkurransen og premier her.

Kampanjen er utviklet av Try reklamebyrå, produsert av Einar Film AS, og regissert av den norske skuespilleren og regissøren Nicolai Cleve Broch.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.