Feberfantasier fra Vitusapotek

Arbeid av POL

Nye filmer basert på kommunikasjonskonseptet «Vi vet», godt timet til forkjølelsessesongen.

Vitusapotek lanserte før jul sitt nye kommunikasjonskonsept «Vi vet» med svartmetall og hudpleie. Nå er apotekkjeden tilbake med nye filmer, godt timet til forkjølelsessesongen.

– Apotek er en bransje hvor markedskommunikasjonen med få unntak kan sees på som generisk. Resultatet av dette har blant annet vært at folk ikke klarer å skille den ene kjeden fra den andre og at det oppleves som hipp som happ hvor du handler, sier markedssjef i Vitusapotek, Stine Gylterud.

– Vi ønsker å bli tydeligere på vår konkurransekraft gjennom å etablere vår egen stemme i markedet, sier hun.

Det er reklamebyrået POL som står bak det nye konseptet.

– I bunnen for «Vi vet»- konseptet ligger innsikt som er hentet inn fra hundrevis av medarbeidere i kjeden. For oss har det handlet om å skape relevant kommunikasjon som folk legger merke til, sier rådgiver i POL, Kjetil Botten Skogly

– Det er utrolig hva Vitus vet, og over tid håper vi å få bevist det gjennom både store og små initiativ, avslutter Botten Skogly.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.