High fashion til Akersbakken

Arbeid av JCP Ignite

Tre lekne uttak som kommuniserer salg hos Steen & Strøm.

Norges eldste varemagasin, Steen & Strøm Department Store (etablert 1797) valgte nylig reklamebyrået JCP Ignite som sin partner for utvikling av ny kommunikasjonsstrategi og kommende kampanjer. 

Det første beviset på samarbeidet er allerede å se i bybildet i form av kommunikasjon rundt januarsalget. 

– Steen & Strøms januarsalg er svært populært i Oslo. Vi tok utgangspunkt i de reaksjonene som vi vet salget hos S&S trigger hos folk. Derfor utviklet vi tre lekne uttak som vi føler utgjør en helt egen måte å kommunisere salg på, sier Paul Little, kreativ leder i JCP Ignite. 

Salgsstarten i forrige uke bekreftet at Oslofolk fortsatt bruker penger på mote. Hele 3000 mennesker trosset tosifrede minusgrader og formet en lang kø ut på Karl Johan. 

– Steen & Strøm har et sterkt, internasjonalt tilsnitt og er Norges eneste «department store». De gode diskusjonene med JCP Ignite på hvordan dette skal forme vår kommunikasjon fremover, var én av grunnene til at valget vårt falt på dem, sier Jim Thomas Rengård, direktør. 

– Vi gleder oss til å jobbe med en aktør som er med på å skape liv i Oslo sentrum og som utgjør et spennende alternativ til de tradisjonelle kjøpesentrene. Vi får dessuten satt selvbeherskelsen på prøve fremover, da det er fort gjort å komme hjem med en ny garderobe etter et møte hos Steen & Strøm, sier Kim Reksten Grønneberg, konsulent i JCP Ignite. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.