Mer Drama i spillbransjen

Arbeid av Futatsu Industries

Futatsu og Fantefilm med Johnny Drama fra TV-serien og filmen «Entourage» i Rizk-lansering.

– Lanseringskampanjen tar Rizk.com rett opp blant de største merkevarene i spillkategorien. Filmene med Kevin Dillon kommer til å bli godt synlige på de kanalene vi kan være synlige på, sier markedssjef Paul Myklebust i Rizk.com.

Rizk.com er den nye merkevaren fra Gaming Innovation Group (GIG) som før sommeren ble notert på Oslo Børs, og deretter slo til med tidenes største TV-lansering av et spillselskap i Norge gjennom Guts.com. 

GIG ble startet av nordmennene Robin Eirik Reed og  Frode Fagerli som i løpet av de siste årene har bygget opp et konsern med selskaper fra hele verdikjeden innenfor online odds- og kasinospill.

Hollywood

I den første TV-kampanjen har Rizk.com reist til Hollywood og fått med seg Kevin Dillon, kjent for norske seere gjennom TV-serien «Entourage» som etter åtte sesonger også ble spillefilm. Her spiller han Johnny Drama, storebroren til langt mer suksessfulle Vince, en mann som nekter å gi opp Hollywood-drømmen og fortsatt lever på en liten rolle i Melrose Place på 90-tallet.

Futatsu og Fantefilm

Aris Theophilakis og Kevin «Drama» Dillon i midten sammen med resten av gjengen fra Futatsu og Fantefilm.

Futatsu Industries var et av fire byråer som konkurrerte om reklameoppdraget, og det ble daglig leder Aris Theophilakis som ble bedt om å løse pitchbriefen av de kreative lederne Sigurd Solberg og Kristoffer Reppen.

– Det var rett tilbake i manesjen gitt. Jeg stirret blankt på briefen en times tid, så satte jeg meg ned med prosjektleder Lena samt André og Hågen i vårt mediebyrå, og vi snakket lenge rundt spillkategorien og målgruppen, Futatsu har jo jobbet som mediebyrå i denne kategorien i mange år. Resonnementet, særlig da det ble tydelig at Rizk ville utvikle et helt eget univers med Captain Rizk som visuell personlighet, gikk på å finne ut hvordan dette kunne appellere til spillere og samtidig bryte med kategoriens bruk av billig grafikk og twenty-something karer i en sofa som vedder om alt mulig.

– Spørsmålet rundt hvem som ville like Rizk ble til en diskusjon om hvem kunne tenke seg å spille MED Captain Rizk. Johnny «Drama» Chase var mitt første forslag fordi han er både kul på ordentlig og misforstått kul fordi han går så utrolig høyt ut om alt mulig han ikke har peiling på. Det ville kunne gi dette en humoristisk vri og samtidig fronte produktet på en relevant måte. Så over de neste dagene skrev jeg en haug med manus som vi diskuterte rundt de målene vi hadde satt oss, og så sendte vi 5 manus over til Kevin. Han var med på notene med en gang og dermed var det bare å gå til Sigurd og Kristoffer og si at briefen endelig var ferdig løst! De var både høflige og hjelpsomme, jeg fikk tommel opp og de sendte meg inn i pitchmøtet. Rizk likte konseptet, vi fikk oppdraget og briefen gikk så videre til Fantefilm med Hugo Føsker som produsent og Ola Markus «Oma» Lisberg på regi. Oma har sans for amerikansk TV-seriehumor og han er rask på små flater, vi hadde bare en dag på fem filmer! Kevin var for øvrig en fet fyr, veldig nedpå og med på notene, og en som lot agentene sine være hjemme, så han kunne jobbe mer effektivt. Utover det er det vel ikke så mye å si, filmene snakker forhåpentligvis for seg selv. Vi håper og tror at Rizk skiller seg positivt ut i en litt slitsom kategori, avslutter Theophilakis. 

Rizk.com har i dag en rekke online kasinospill, og  jobber også for å kunne tilby poker og oddsspill.

– Hos Rizk.com belønnes man for lojalitet gjennom et lykkehjul som i motsetning til det som er vanlig i bransjen, gir gevinster uten omsetningskrav, sier Paul Myklebust i Rizk.com.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.