Ny profilfilm fra KIWI

Arbeid av Alexander Reklamebyrå

KIWI starter 2016 med en rykende fersk profilfilm.

Vi Nordmenn har fantastisk natur, gode råvarer og liker å være ute i all slags vær. Men det var også viktig å få frem i filmen at de fleste av oss ikke alltid rekker over alt og det betyr at vi av og til kutter hjørner for å komme i mål.

Et poeng er at nordmenn faktisk lever ganske sunt og at forbruket av frukt og grønt går riktig vei. Likevel er det mulig å ta de riktige valgene oftere selvom det til tider er hektisk, og det ønsker selvsagt KIWI å hjelpe oss med.

Produksjonsselskapet White Rabbit har laget filmen. Oppgaven fra Alexander Reklamebyrå var å lage en film som skulle vise frem Norge og nordmenn slik vi ønsker å være. 

– For å skape en historie folk kan relatere seg til, ønsket vi at fire fysisk aktive barn var våre observatører igjennom filmen. Barna ga oss en mulighet til å bevege oss med et nysgjerrig blikk og med en emosjonell nerve, forteller regissør Geir Hørnes.

– I jungelen av budskap er det ikke vanskelig å stille seg bak et ønske om å få nordmenn til å spise mer frukt og grønt. Utfordringen for oss lå i å påvirke seere uten å bruke pekefinger, og det synes jeg filmen får til på en bra måte, sier produsent Knut Jensen.

Kiwi Pluss

KIWI lanserer i år konseptet KIWI Pluss, gjennom både informasjonsfilmer og denne profilfilmen.

– Tina-filmene vi har laget for KIWI de seneste årene har vært både utfordrende og morsomme å være med på å bygge opp, men denne gangen var det ekstra gøy å jobbe med et helt nytt univers som skal være med på å styrke profilen til KIWI videre, sier medprodusent Knut Kollandsrud.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.