Øl, svette og tårer

Arbeid av Melvær&Co

Å speile lokal industrihistorie og Tou bryggeris gamle bygg i en ny pubidentitet.

Utfordring:
Å utvikle logo og visuell identitet til en ny pub midt i Stavanger Øst og Tou bryggeris gamle lokaler. En profil som skulle gjenspeile både lokasjon og bydel.

Bryggerimester Mike Murphy hos Lervig har åpnet en ølbar hvor det kun serveres spesialøl i verdensklasse. Alt ble gjort på dugnad, og det har kostet «øl, svette og tårer» – derfor forkortelsen og navnet «ØST».

Løsning:
Logoen skulle gjenspeile at gründerne har gjort alt selv. Derfor er logoen bygget opp som «murstein» slik som hele det opprinnelige Tou bryggeri.

I tillegg er det grafiske mønsteret som gjentakelsen av navnet danner, en gjentakelse av gavlen på det gamle hovedbygget. Formen er også en påminnelse om forankringen i bydelen. Vi utviklet også et helt alfabet i ØST-stil, grafiske symboler og definerte farger.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.