– Sorry, jeg har forsovet meg!

Arbeid av Anorak

I en miniserie fra Høyskolen Kristiania med premiere på VGTV i dag, blir unge og håpefulle kastet rett ut i drømmeyrkene sine uten opplæring eller utdannelse.

Miniserien som har fått navnet «En hva-skal-jeg-bli-odyssé», er signert Anorak og produksjonsselskapet Bacon. Gjennom tre filmer får vi møte unge voksne med forskjellige ønsker for fremtiden, og med en variert oppfatning av hva som skal til for å komme seg dit.

– Valget av høyere utdanning er den første, virkelig store beslutningen i de fleste menneskers liv. Vi har laget et sett med filmer som lar tre unge mennesker med forskjellige karriereplaner få ta en titt inn i, og oppleve sin egen potensielle fremtid, sier kreatørene Lars Holthe og Peter Power fra Anorak.

– Idéen er å kaste deltakerne inn i et scenario som fort kan vise seg å bli reelt, men som kanskje ikke helt stemmer overens med deres nåværende fremtidsbilde. Med dette ønsker vi å vise unge hvor viktig det er å sette seg grundig inn i hva som kan vente på andre siden av studiet man velger, og ikke minst hvor viktig det er å ta studiet på alvor, og å jobbe hardt for å bli best mulig i det du skal leve av i fremtiden, fortsetter Holthe.

Samarbeid med VGTV

Kommunikasjonskonseptet er utviklet i samarbeid med VGTV, hvor deres redaksjonelle kvalitetskrav ligger til grunn for produksjonen. Samtidig vil mediehusets plattform besørge god distribusjon og spredning. 

– Dette representerer en form for moderne kommunikasjonskonsept, der annonsøren må tilby unikt og troverdig innhold rettet mot målgruppen, for å vekke deres interesse og skape engasjement. Et tett samarbeid mellom annonsør og mediehus der annonsøren bidrar direkte i innholdsproduksjon er også med på å forsterke det redaksjonelle produktet, og er en samarbeidsform vi vil se mye mer av framover, forteller Jon Fornes, markedsdirektør ved Høyskolen Kristiania.

Ruster seg mot endringene i utdanningssektoren

«En hva-skal-jeg-bli-odyssé» er en del av en større markedsføringskampanje som skal kommunisere at Markedshøyskolen, Norges Kreative Høyskole, Norges Helsehøyskole og NKS Nettstudier slår seg sammen under navnet Høyskolen Kristiania (tidligere Campus Kristiania). 

– Å kommunisere én merkevare istedenfor fire vil skape større kraft og tyngde. Det er et fremtidsrettet grep for å stå enda bedre rustet inn mot endringene som pågår i utdanningssektoren, og  som gir oss de beste forutsetninger for å bygge en sterkere markedsmessig posisjon enn vi har hatt tidligere, avslutter Fornes.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.