Antidoping Norge i ny drakt

Arbeid av Cretalux

Likhetstegnet er det sentrale elementet i den nye visuelle identiteten for Antidoping Norge (ADNO).

På bakgrunn av stadig nye ansvarsområder ble ADNOs visuelle drakt stadig mindre hensiktsmessig. Den 5. februar 2016 lanserte derfor Antidoping Norge en helt ny visuell identitet. Det sentrale elementet er likhetstegnet, som både WADA (World Anti-Doping Agency) og en rekke andre nasjonale antidopingorganisasjoner har tatt i bruk. Antidoping Norge har hatt en fremtredende rolle innen internasjonalt antidopingarbeid i en årrekke. Det understrekes ytterligere ved å styrke det internasjonale kjennetegnet.

Større nedslagsfelt

Mens antidopingarbeidet opprinnelig hadde sitt fokus ensidig rettet mot toppidretten, har ADNO idag også ansvar for det forebyggende arbeidet, ikke bare i treningsmiljøer og treningssentre, men blant unge gutter og jenter generelt.

Mens politiet kan uttrykke sin visualitet på flere måter, blant annet gjennom sine uniformer, biler og kontorer, har ADNO få flater av denne typen. Derfor får ADNOs nye visuelle identitet en utvidet rolle. Den uttrykker hele organisasjonens utseende. Det betyr å kunne iføre seg en den optimale drakten for enhver oppgave, hentet ut fra en bred og dynamisk visuell garderobe. ADNOs kjennetegn er likevel enkle, og basert på et symbol, i ordets rette forstand, en farge og en typografi.

– Jeg er veldig imponert over hvor raskt Cretalux forstod vår kommunikasjon og kommunikasjonsutfordinger, og hvordan de kom frem til en sterk og tydelig profil, sier ADNOs kommunikasjonsleder, Halvor H. Byfuglien.

– De fikk med seg alle fasettene i det brede arbeidet som Antidoping Norge gjør. Sluttresultatet har lagt til rette for at ADNO skal kunne bli en tydeligere aktør, og den nye visuelle identiteten har gitt oss en rekke verktøy og virkemidler som gjør at vi kan stå frem på best mulig måte i ulike sammenhenger.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.