Handle lokalt, tenke globalt

Arbeid av Isobar Norge AS

BAMA lanserer sesongkalender som viser hvilke norske råvarer som er i sesong og hvor de dyrkes.

BAMA Storkjøkken er opptatt av lokal mat. Å handle lokalt er en måte å tenke globalt på. Sammen med Isobar har de nå lansert en sesongkalender der brukeren enkelt kan se hvilke norske råvarer som er i sesong, og hvor i landet de dyrkes.

– Jo mer produksjon av høy kvalitet som foregår på hjemmebane, jo bedre er det. For oss selv. For de lokale bøndene. For miljøet. Ved å satse seriøst på lokalmat ønsker vi ikke bare å bli litt grønnere og mer kortreiste, men å få enda bedre råvarer å by på, sier Ingebjørg Hjortdahl, marketingsjef i BAMA Storkjøkken. 

– Målet med sesongkalenderen er å gjøre det enklere for deg å planlegge menyen basert på sesongens råvarer, og at det gir deg mer kunnskap om råvareopprinnelse og identitet. Og sist, men ikke minst, håper vi du vil formidle kunnskapen videre til dine gjester når du presenterer dine kunstverk, avslutter hun.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.