mCASH – den digitale lommeboken

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Sparebank 1 og Kitchen lanserer mCash – den digitale lommeboken.

SpareBank 1 er nå klar med markedsuttaket på sin betalingsløsning for mobil, mCASH. Dette er en komplett betalingsløsning som dekker netthandel, butikk, selvstendig næringsdrivende, lag og foreninger, og selvfølgelig vennebetaling. 

SpareBank 1 forteller at siden mCASH er en helt ny type tjeneste var det viktig å finne et konsept som var pedagogisk nok til å forklare hva mCASH er og hva det kan brukes til, samtidig som man ønsket å skape begeistring hos brukerne.

– mCASH er en ny type tjeneste med funksjoner som alle forenkler alle typer hverdagsbetalinger for forbrukerne, sier marketingdirektør Tora Mellbye

– Enten det handler som vennebetaling, betaling i butikk, i kantine, på restaurant, på nett eller på små utsalgssteder hos lag og foreninger, kan du bruke mCASH. Det er altså en bredere tjeneste en de fleste andre alternativer i markedet, som ikke minst representerer en stor forenkling av hverdagen for de som i dag sliter med problemer med kontanthåndtering.

Fire familiemedlemmer

Kitchen har laget kommunikasjonskonseptet «Den digitale lommeboken» og disse fire filmene er de første i en rekke av ulike kommunikasjonsuttak. Filmene er regissert av Jakob Ström og Tangrystan er produksjonsselskap.

Gjennom de fire familiemedlemmenes hverdagsutfordringer, viser man en rekke av de mulighetene man har med mCASH. Det handler ikke om å være dramatisk, for det er vel nettopp hverdagsdramatikk som mCASH er med å fjerne. Oppgaver og gjøremål glir rett og slett litt enklere. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.