Norsk pizza på verdens største online TV-show

Arbeid av Anorak

Det ble «helt Texas» i dobbelt forstand da Anorak tok med seg takeaway fra Dolly Dimple's til Los Angeles og TYT Networks.

– Helt Texas, i dobbelt forstand, sier Nina Jutkvam Nørve hos pizzahuset Dolly Dimple’s. Den norske pizzarestaurantkjeden sto lenge i sentrum mens internasjonale medier diskuterte det norske uttrykket «helt Texas» med en reklamefilm laget av Anorak.

Så tok det helt av da Los Angeles-baserte TYT Networks, som kaller seg verdens største online nyhetsshow, diskuterte uttrykket «helt Texas».

De ironiserte over at det også burde lages nye uttrykk som inneholdt ordene «Norwegian» og «Norway». Innslaget er sett over 150.000 ganger på YouTube.

Så gjelder det å smi mens pizzaen er varm! Dolly og Anorak kjøpte flybilletter i hui og hast, og vi tok helt uinvitert med oss «Helt Texas»-pizzaen over til Los Angeles og banket på hos TYT.

Og jammen slapp vi inn.

Programlederne og programmet stilte opp med stor entusiasme.

– Den digitale hverdagen, virale diskusjoner som tar av og åpenheten har skapt en ny verden. Det er bare å kaste seg på, jubler markedsdirektør Nina Jutkvam Nørve, hos Dolly.

I mediespilleren ser du hele historien på film.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.