Tar tyren ved burgerbrødet

Holidesign og skiltmaler Carl Frederik Angell står bak logo og identitet for nye Burgerhouse på Aker Brygge.

70333 a8a50 original
70336 745a7 original
70339 190e2 original
70342 56654 original
70345 83536 original
70348 454f8 original
70351 c6fd2 original

Holidesign fikk i oppgave å utvikle merkevaren da restauranteier Tor-Egil Hasselstrøm og gjengen hans ville åpne en restaurant for kortreist burgermat på Aker Brygge.

– Vår strategi var å skape et fleksibelt system der logo og illustrasjon kan justeres, noe som tillater identiteten å forbli i synk med sesonger og smaker, mens den på subtilit vis alltid vil resonnere hos kjøttelskerne og deres drifter.

Tekstforfatter Lars Bæk lagde for anledningen slagordet «Grilled to Thrill», mens Carl Frederik Angell brukte sinde evner til å skape logoen som brukes innendørs på mursteinsveggene.


Involverte byråer

Holidesign