Biola-kampanje med OL-vri

Arbeid av JCP Ignite

I «En norsk favoritt med en brasiliansk twist» lar Biola et brasiliansk band tolke kjente og kjære, norske sanger og oppfordrer publikum til å gjette hvilke.

– På lik linje med at Biola er en norsk favoritt, nå i en brasilianskinspirert utgave, er sangene vi har valgt også norske klassikere i ny drakt. Vi vil illustrere denne fusjonen ved å lage innhold som reflekterer lekenheten og originaliteten, og inspirerer publikum til å ville prøve noe nytt og eksotisk, sier Puja Agarwal, Senior Merkevaresjef for Biola hos Tine.

Seks sanger er spilt inn på nytt av det brasilianske bossanova-bandet Á-la Brazil. Sangene ble oversatt og delvis spilt inn på deres morsmål. Kampanjen er utviklet i forbindelse med lanseringen av den nye smaken Kokos/Cupuacu. 

– Vi ønsket at byrået skulle utvikle et unikt og involverende konkurransekonsept som kunne skape en naturlig tilknytning til OL og Brasil, og et konsept som fortsetter å knytte oss til musikk, på lik linje med kampanjen vi gjorde for Biola Smoothie i fjor vår, sier Agarwal.

Innholdssatsing

For Biola har det vært viktig å skape rike historier som gir mulighet for å lage relevant innhold for målgruppen. Det er JCP Ignite som står bak begge Biola-kampanjene.

– Biola støttet ny, norsk musikk i forrige kampanje. Lanseringen av en ny, eksotisk smak inviterer forbrukeren til en leken, utfordrende videreføring av denne retningen, sier Paul Little, kreativ leder i JCP Ignite.

Årets folkelige kampanje spres via digitale bannere, annonsering på Facebook og Spotify, i tillegg til i butikk.

Biola-artist spilt 100 millioner ganger på Spotify

Det var Iselin Solheim som var hovedpersonen i lanseringskampanjen for Biola Smoothie våren 2015. Biola fulgte henne i forbindelse med innspillingen av hennes første musikkvideo. Dette ble til seks episoder vist og annonsert på Facebook. I ettertid har Iselin Solheim slått gjennom med låten «Faded», som gikk rett til topps på VG-lista og Spotify.

«En norsk favoritt med en brasiliansk twist» ligger på www.tine.no. Alle som gjetter riktige sanger, er med i trekningen av en tur til OL i Rio de Janeiro med billetter til flere øvelser.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.