Fra NetCom til Telia

Arbeid av NORD DDB

Nå er den første kampanjen for Telia klar etter navnebyttet fra NetCom.

Forrige uke ble det kjent at NetCom skifter navn til Telia, og på tirsdag sprakk nyheten om at Telia kutter surfegebyrer i Norden og Baltikum med tjenesten «Roam Like Home». Nå er den første kampanjen for Telia klar, som spiller på frykten man har for høye roamingkostnader på reise. 

− Mobilen har blitt en så integrert del av hverdagen, at vi omtrent ikke fungerer uten. Spesielt tydelig blir det på reise, hvor roaming-frykten nærmest isolerer oss fra omverden. Med Roam Like Home kan Telias kunder leve helt som normalt, også på reise, noe vi ønsker å vise i lanseringsfilmen vi har laget for Telia, sier Kenneth Lamond Johansen, kreatør i DDB

At mobilen er spesielt viktig på reise viser undersøkelser gjort av Telia i forbindelse med lanseringen av Roam Like Home. Hele syv av ti følger med på dataforbruket sitt i utlandet, og så mange som ni av ti begrenser dataforbruket sitt i utlandet på grunn av roamingkostnadene. 

− Når man er ute og reiser er det viktigere og viktigere å ha tilgang til alt man trenger via mobilen: restaurantanmeldelser, kart, sosiale medier, hotellbookinger og flyinformasjon. I en undersøkelse vi har gjort sier hele fem av ti at mobilen er det viktigste de har med seg på reise. Når vi nå fjerner roamingkostandene kan man bruke mobilen akkurat som hjemme og så på tur, uten å måtte bekymre seg for kostander.  Det synes vi er eksemplifisert på en svært god måte gjennom den nye reklamefilmen, sier Ole Andre Skarbøvik, markedsdirektør i Telia.  

Kun ett element i en bred kampanje

For Telia handler dette om mer enn en produktlansering. I tillegg til å bygge kjennskap til «Roam Like Home» har det vært svært viktig å bygge kjennskap til at NetCom har byttet navn til Telia, og å fylle merkenavnet Telia med verdi. 

I tillegg til DDB har Carat og PR-operatørene jobbet med de nye kampanjene for Telia. Byråene har et tett samarbeid for å sikre helhetlig kommunikasjon på tvers av kanaler, samt at man når målgruppen gjennom mange ulike treffpunkter. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.