Storebrand er på tur til fremtiden

Storebrand er på verdenstoppen mht å investere i bærekraftige bedrifter. Dette skal formidles ved hjelp av en metafor alle nordmenn kan forstå: Å gå på tur.

71722 71422 original

Når Storebrand investerer pensjonspengene til kundene sine så gjør de det på en måte som ikke går på bekostning av verden de skal bli gamle i. For å lansere dette har McCann Oslo laget en kampanje som heter «På tur til fremtiden», hvor nordmenns evne til å hanskes med naturen står i fokus.

– Hva store selskaper tenker om bærekraft kan virke litt abstrakt, så for oss var det viktig å knytte budskapet opp mot noe folk kjenner seg igjen i. Det å forberede seg på en ordentlig fjelltur, og være klar for all slags vær, er en del av folkesjela vår. Også er det et fint bilde på hvordan man må forberede seg på fremtiden, sier kreatørene Frank Undheim og Per Steinar Nielsen.

Filmen ble laget av Antimedia, med regissør Niels Windfeldt og produsent Andreas Braaten. De er usedvanlig fjellvante og var en perfekt samarbeidspartner for dette prosjektet. De var høyt og lavt i fem dager for å få filmet mest mulig spektakulær norsk natur, fra Dale i Sunnfjord til Haugastøl på Hardangervidda.

«På Tur Til Fremtiden»-konseptet skal først og fremst lanseres i egne kanaler, med distribusjon gjennom blant annet e-post og sosiale medier. I betalte flater annonseres det primært mot Storebrands 1,2 millioner kunder.